9 Eylül 2016 Cuma

Kaliteli Yaşam Üzerine

   




   Zamansız anlar için sözüme başlamak istiyorum. Anların huzur dolu olmasını istediğimden yaşanmışa ya da yaşanacaklara odaklanıyorum. Evrenin bunca yıllık yaşlı ama genç atan bir kalbi varken insan ömrünün küçümsenecek kadar kısa ama bir o kadar da devasa olabileceği konusunda uyanmaktır niyetim..
   Kaliteli düşünce üzerine yoğunlaştım son zamanlarda. Peki kalite standardını ne belirliyordu bu merak da beraberinde geldi elbetteki. Farkettim tabiki kaliteli yaşamı dedim kendi kendime. Peki ya bu ne getirirdi? Elbetteki bir sapaktan döndüğümüzde en görmeyi istediğimiz şeyi; mutluluğu...
  Ararsak buluruz hiç şüphesiz bulduğumuz aradığımız şey olmasa bile ama ya aranan nedir? Neden aranan şey olmayalım? Elbetteki olabiliriz işe aramadan bulmayı öğrenme sanatı giriyor tabiki bundan dolayı da.... 
  Geriye miras olarak düşüncelerde gülümsemeleri bırakmayı hedefliyorum çoğu zaman.Sahte bile olsa gülümsemekten başladım işe sonra gerçeği geldi ve dada sonrada gerçektenliğini bekliyorum..Kaliteli yaşamda ardından geliyor elbetteki. Kapı tokmağını gülümseyerek vurmalı ve kapıyı açan ne olursa olsun istemsiz gülümsemeye başlayacaktır tahminim bu yönde.. 
  Bu kadar poztifi olmamalı her şey tabiki. Zırhını hiç çıkarnanalı insan taze etleri en çok yaralanmaya müsait çünkü kırılabilecek ruha sahip insan. Zırh demişken alınan darbelerin elbetteki sarsıntıları var olacaktır da bu daima. Ya ne yapmalı? Söze susmalı. Dil yöntemine dille. Mimiklere tutum ve tavırlarla yanıt verilmeli. En önemlisi de yanıt vermemektir elbetteki. Bu da mümkün egoist varlıkların yokluğunu hayal ederek yokmuşcasına yaşama devam edilirse hiçliğin tadına varma ihtimalleri de artıyor bu vasıta ile. Öyle ya tüm kokularını burnumuza sokmaya çalışanlara burnum koku almıyor bir önemi yok bunun tavrı bambaşka olmalı.
   Kaliteler üzerine konuşalım istedim. Mutluluk verdikçe mutluluğa dönüştüğü gibi insanın..
Nilüfer Yıldırım 
Jeoloji Müh-İSG Uzmanı 
paraf paraf paraf 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder